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Doubts and shares about the prototypes/ Doutes et partages sur les prototypes /Dudas y compartires sobre los prototipos

English:

One of the main goals of the Global Care project has been the construction of responses or solutions to situations that Member Associations encounter on a daily basis. We have called these responses ‘Prototypes’, in accordance with the methodology of person-centered design. In this space, MAs will be able to share their experience of implementing these responses and present doubts or support in those cases where the experience is similar.
How has the implementation of your prototype been? What has worked best? What lessons have you learned as an organization? Share in this space

Francais:

L’un des principaux axes du projet Global Care a été l’élaboration de réponses ou de solutions aux situations que les associations membres rencontrent au quotidien. Nous avons appelé ces réponses “prototypes”, conformément à la méthodologie de le design centré sur la personne. Dans cet espace, les AM pourront partager leur expérience de mise en œuvre de ces réponses et présenter des doutes ou un soutien dans les cas où l’expérience est similaire.
Comment s’est déroulée la mise en œuvre de votre prototype ? Qu’est-ce qui a le mieux fonctionné ? Quels enseignements avez-vous tirés en tant qu’organisation ? Partager dans cet espace

Español:

Una de las principales apuestas para el proyecto Global Care ha sido la construcción de respuestas o soluciones a situaciones con las que las Asociaciones Miembros se encuentran en el día a día. Estas respuestas las hemos llamado ‘Prototipos’, de acuerdo con la metodología del diseño centrado en la persona. En este espacio, las AMs podrán compartir sobre cómo es la experiencia de implementar estas respuestas y presentar dudas o apoyos en aquellos casos en los que la experiencia sea similar.

¿Cómo ha sido la implementación de tu prototipo? ¿Qué ha funcionado mejor? ¿Qué aprendizajes han tenido como organización? Comparte en este espacio

  • En el caso de México, el prototipo estubo integrado por dos videos, que llevan por título: “A contrarreloj” y “Una persona como tú”. El primero, dirigido a personal de salud de los servicios públicos, con el mensaje clave de: “Los insumos, como medicamentos, ultrasonidos, orientación consejería y métodos anticonceptivos deberían ser gratuitos y amigables en los servicios de salud públicos”. El segundo video dirigido a funcionariado público que tiene entre sus responsabilidades trabajar para eliminar estereotipos de género entre la población, con el mensaje clave: “Se necesita educación sexual libre de estereotipos y el reconocimiento que no todas las mujeres desean ser madres.”

    El contenido fue el resultado de los hallazgos de grupos focales con mujeres y personas con capacidad de gestar que se realizaron un ACA en los últimos dos años. El objetivo era recuperar sus testimonios, enfocados en las barreras que tuvieron que sortear y los elementos que facilitaron su acceso al ACA. Se crearon mensajes dirigidos a personas decisoras para motivarlas a que realicen acciones a favor del ACA y se seleccionaron los medios para transmitir estos mensajes.

    El prototipo fue presentado a las audiencias objetivo de los mismos, acompañadas de exposiciones fotográficas desarrolladas con nuestra herramienta Fotovoz. Los videos fueron bien recibidos y detonaban la discusión al interior de la reunión. Lo que permitió instalar mensajes que llevaran a la acción inmediata y a largo plazo.

  • Developing the prototype was an enriching experience for the IFPA. It allowed us to take a step back and look at our provision of abortion care, considering each touchpoint, and to ask ourselves how this could be improved to support the diversity of people seeking care and to build abortion self-care into this model centred around self-management. 

    Utilising the HCD approach allowed us to rethink the spaces we provide care within. It fuelled reflection on the fact that spaces are not neutral, and without actively reimagining them, they run the risk of reinforcing sentiments of shame, disempowerment and social isolation, particularly for already marginalised groups.  

    We used this opportunity to speak with diverse individuals about waiting spaces and how they can make a person feel and garnered ideas and perspectives as to how we could create a safe space with intentionality: a waiting space which made clients feel safe and supported, where they knew from the moment they arrived that they would not be judged for seeking abortion care. 

    Through a range of qualitative research methods and co-creation with clinic staff, we developed three core principles which the space should emanate to support, empower and actively tackle abortion stigma for the diversity of clients seeking care. These principles were used to transform the waiting space and create the abortion companion guide.  

    The project has been a huge success and one thing that has made it so, was the co-creation with clinic staff. Involving staff in the project from start to finish, has allowed them to feel ownership over the work and proud of the space created today. This collaboration has opened up new ways of working internally and fuelled lots of discussions and thinking around HCD and the impact of the spaces on clients’ experiences of care. Furthermore, it has contributed to the sustainability of the project, and hopefully over time will facilitate the expansion of HCD principles to all layers of the service. 

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